Kan gjøres ute og inne

Etter jeg satte fokus på epilepsi og fysisk aktivitet  har jeg har fått forespørsel om jeg kan sette sammen et program hvor du trener hele kroppen (overkropp/ underkropp). Flere av de som spør er opptatt av at det skal være enkelt, men også at de kan gjøre det både ute og inne.

Her er et forslag på fire øvelser og flere vil komme senere:

Filmene snakker veldig mye for seg selv, men kjør hver øvelse i 45 sekunder – 15 sekunder hvile. Når du har vært alle fire øvelsene, tar du 1 minutt pause og gjenta. Dette gjentar du fire ganger.

Husk og varm opp og få pulsen rolig ned etter du har gjennom ført alle øvelsene.

NB: Husk å drikk vann under treningen

Mountain climber – du trener mage og ben. Stå i planke posisjon og før beina under magen. Som vist på filmen. Gjør dette i ditt eget tempo, men jo høyere tempo, jo tyngre blir det.

Bekkenhev – du trener rumpe, lår, rygg og mage . Legg deg på ryggen med fotbladet i bakken. Velg selv hva du ønsker av ytre belastning, her er det brukt en stubbe.

Dips – du trener bakside overarm (triceps). Jo nærmere bena er kroppen, jo lettere blir øvelsen (se video). Pass på at du ikke blir hengende på skuldrene.

Push ups – du trener bryst og bakside overarm. Du velger selv hvor tung du vil gjøre øvelsen, men ved hjelp av benk, stol eller lignende kan alle gjøre dette på tærne og ikke på knærne 🙂

Gjennomfør dette fire ganger og du har gjort en god økt og fått trent både under og overkropp.

God økt

Kenneth Reiss 🙂

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s