5 øvelser – gjør det enkelt

Jeg ble utfordret på instagram om å gjennomføre disse øvelsene. Det tok ikke lang tid før jeg gjorde det, og hele programmet tar ikke lang tid heller. Gjennomfør programmet med 40 sek arbeid og 15 sek hvile og gjenta 4 ganger.

20151117_145434

Start med «Dips» i 40 sek, du styrer tempoet selv. Ta dips mot stein, krakk, trestubber, vær kreativ. Så er det 15 sek hvile, før du går rett over på «Push ups».

20151117_145613

Om du vil eller må skalere øvelsen, gjør øvelsen opp mot en stein for eksempel. Om du ønsker å eskalere den, bruk strikk, men ikke glem at dette skal gjentas fire ganger.

20151117_145947(0)

Etter 15 sek hvile, er det rett på «Knebøy». For den som ikke har gjort dette så mye før, kan 40 sek x 4 uten belastning være nok, men prøv med strikk eller noe annet du har tilgjengelig. Her bruker jeg en rød strikk. Videre går du til «Burpees», litt usikker på hva det er? Start i push ups posisjon, trekk til deg bena og hopp opp. Klapp med henda over hodet og gjenta. Se evt youtube.

20151117_145747

Nå har du hoppa opp og ned i 40 sek og hvilt deg 15 sek. Legg deg så i «Planken» i 40 sek, pass på ryggen. Du må ikke «synke» sammen.

Når du har gjennomført alle øvelsene fire ganger, da er du ferdig. Tipp topp tommel opp 👍 Husk på å varm opp, det er viktig.

Kenneth R 👍

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s